T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / YILDIRIM - Peyami Safa Ortaokulu

DeCRIT - Erasmus+ Ana Eylem 2 Projesi

Erasmus+ 2014 - 2020 programı kapsamında 2020 çağrı döneminde İspanya Ulusal Ajansı tarafından kabul edilmiş yenilikçi bir stratejik ortaklık projesidir. Projenin koordinatörülüğünü İspanya'da yer alan bir okul üstlenmiş olup okulumuz projenin 5 ortağından biridir. 

Projenin iki adet temel amacı vardır: 

  • Öğretmen ve eğitimcilere ,eleştirel düşünmeyi müfredatlar arası  eğitim sistemi olarak yenilikçi bir biçimde kullanması için uygun becerileri sağlamak
  • Öğrenci ve genç insanlara , yenilikçi öğrenme yöntemleri çerçevesinde eleştirel düşünceyi  temel bir yaşam yeterliliği olarak kullanması için gerekli becerileri sağlamak

 

Proje Süresi: 24 Ay

Proje Adı: DeCRIT - Critical Democracy: Using Critical Thinking as an Educational Tool to Build a More Democratic, Inclusive and Sustainable Society

Proje Numarası: 2020-1-ES01-KA201-082482

Erasmus+ 2014 - 2020 programı kapsamında 2020 çağrı döneminde İspanya Ulusal Ajansı tarafından kabul edilmiş yenilikçi bir stratejik ortaklık projesidir. Projenin koordinatörülüğünü İspanya'da yer alan bir okul üstlenmiş olup okulumuz projenin 5 ortağından biridir. 

Projenin iki adet temel amacı vardır: 

  • Öğretmen ve eğitimcilere ,eleştirel düşünmeyi müfredatlar arası  eğitim sistemi olarak yenilikçi bir biçimde kullanması için uygun becerileri sağlamak
  • Öğrenci ve genç insanlara , yenilikçi öğrenme yöntemleri çerçevesinde eleştirel düşünceyi  temel bir yaşam yeterliliği olarak kullanması için gerekli becerileri sağlamak

Bağlam ve ihtiyaçlar

Leon'un 1188'deki "Decreta"sı UNESCO tarafından Avrupa parlamenter sisteminin en eski örneği olarak tanınmıştır.  Bu belgeler , sıradan halkın da genel bir karar almada söz hakkı olmasına sağlamıştır; ve bu nedenle , DeCRIT projesinde de( Eleştirel demokrasi: Eleştirel düşünmeyi daha demokrat, daha kapsayıcı ve daha sürdürülebilir bir toplum inşa etmek için bir araç olarak kullanma ) eleştirel düşünme becerilerini yeterlilik esaslı, yenilikçi eğitim yöntemlerinin  merkezine yerleştirerek  Avrupa mirasının bu parçasını takdir etmek amaçlanmıştır.

                Günümüz Avrupa demokrasisindeki zorluklar , vatandaşların  daha eleştirel bir şekilde düşünmesi ve hareket etmesi için belli yeterlilikler geliştirmesini önemli kılıyor. Bu ihtiyacın varlığı , ortaokul öğrencilerimiz arasında akıl yürütme, tartışma ve kişilerarası becerilerde büyük bir eksiklik olduğunu ortaya koyan ihtiyaç analizleri düzenleyen ( yaklaşık 300 öğrenci ve 40 öğretmene uygulanan anketler) koordinasyon kurumundaki DeCRIT üyeleri tarafından onaylanmıştır. DeCRIT ; eleştirel düşünmeyi,  kişisel gelişimi desteklemek, sosyal katılımı beslemek ve demokratik mücadeleyi geliştirmek için gerekli yeterlilikler bütünü veya ana strateji olarak teşvik etmeye dayanmaktadır.

Amaçlar ve Hedefler

DeCRIT iki tane belirli amaç ve hedef grup içerir

1) Öğretmen ve eğitimcilere ,eleştirel düşünmeyi müfredatlar arası  eğitim sistemi olarak yenilikçi bir biçimde kullanması için uygun becerileri sağlamak

2) Öğrenci ve genç insanlara , yenilikçi öğrenme yöntemleri çerçevesinde eleştirel düşünceyi  temel bir yaşam yeterliliği olarak kullanması için gerekli becerileri sağlamak

Bu iki katmanlı eyleme bakarak DeCRIT vasıtasıyla gerçekleştirilmek istenen belirli hedefler aşağıdaki gibi özetlenebilir:

- Hayatın her alanında sosyal katılımı destekleyen , sivil toplum nezdindeki demokratik tutumları geliştirmek

- Sivil toplum içerisindeki demokratik tutumları geliştirmek ve hayatın her alanında sosyal katılımı sağlamak

- karar verme sürecinde ve fikir edinirken karşıt görüşleri analiz etmede eleştirel düşünmeyi etkin bir biçimde kullanmak 

- başkalarının bakış açılarına , ayrım ve ayrımcılık kaçınarak empati, anlayış ve saygı göstermek

 

- Öğrencilerin yeterlilik, motivasyon ve sosyal bütünleşme edinimlerini teşvik etmek için yenilikçi öğretim yöntemlerine olan ihtiyaca karşı farkındalığı artırmak.

 

KATILIMCILARIN SAYISI VE TANIMLAMALARI ( NİTELİKLERİ, GÖREV DAĞILIMI)

Bu stratejik ortaklık altı organizasyonun çeşitli unsurlarından oluşmaktadır:

- İspanya, Litvanya ve Türkiye'den pedagojik uygulamalardan ve sonuçları işlemekten sorumlu üç okul

- Polonya'dan IO1* düzenlemek ve dijital içerik üretiminden sorumlu bir meslek edinme merkezi

- İtalya'dan yaygınlaştırma planı hazırlamakla ve kapsam ve çeşitlilik bakımından çıktı oluşturmaya destek vermekle görevli bir sivil toplum örgütü.

                Yaklaşık 20 eğitimci ve araştırmacı , proje geliştirici olarak görev alacak ve bin civarı öğrenci ve elli kadar öğretmen uygulama aşamaları ve içeriklerin pedagojik uygulanmasında hedef katılımcı olarak projeye dahil olacaktır.

 

ETKİNLİKLER VE METODOLOJİ

Amaçlara ulaşılmasını ve sonuçların elde edilmesini sağlayan etkinlikler farklı aşamalara ayrılacaktır:

1)HAZIRLIK: Araştırma ve ihtiyaç analizi; idari belgeler ve bilgiler ; paydaş ve uyum araştırması

2) UYGULAMA: Ortaklar tarafından öğrenme-öğretme içeriğinin oluşturulması ; atılacak adımları kararlaştırmak ve ilerlemeyi gözlemlemek için dört tane uluslararası toplantı ; projeye katılanları DeCRIT eğitim müfredatı ve E- öğrenme kursları hakkında eğitmek için iki öğretme-öğrenme eğitimi değişimi ; öğrenci ve öğretmenlerin sonuçlarının bölgesel olarak izlenmesi; geri bildirim sağlama

3) YAYGINLAŞTIRMA: çoğaltıcı etkinlikler , bölgesel  etkinlikler, sosyal medyanın kullanılması ve paydaşların işbirliği

                Buna göre; DeCRIT metodolojisi katılımcıların aktif olarak sorumluluk alması , yüksek kalite eğitim içeriği , kanıta dayalı uygulama, çıktıların işbirlikli gelişimi ve sonuçların geniş çapta yaygınlaşmasına dayanmaktadır.

 

SONUÇLAR:

DeCRIT , DECRIT'in belli somut sonuçları olarak düşünülen iki zihinsel çıktının gelişimi üzerine odaklanmaktadır:

- IO1: Beş içerik modülüne ayrılmış, öğretmenlere eğitim ortamlarında eleştirel demokrasiyi teşvik etmelerine yardımcı olan bir yenilikçi eğitim müfredatı

- IO2: Öğretme-öğrenme(eğitim öğretim?)  sürecinde eleştirel düşünme becerilerini göstermek veya uygulamak için bir e-öğrenme  MOOC: (Kitlesel çevrimiçi açık kurs) platformu

 

ETKİSİ VE UZUN VADELİ FAYDALARI:

 Somut sonuçlarının doğası gereği ve ayrıca kullanımı ve yaygınlaştırılma planı sayesinde , DeCRIT 'in etkisi şu şekilde öngörülmektedir:

- Eleştirel öğretme-öğrenme yöntemlerinden yararlanan , yaklaşık 5000 öğrenci ve 200 öğretmenden oluşan uzun vadeli büyük bir katılımcı sayısı

- Kişisel ve kişilerarası yeterliliklerde önemli ölçüde bir kazanım

- eleştirel düşünme yoluyla, demokratik değerlerin ve aktif vatandaşlığın geniş çaplı uygulanması

- Eğitsel yenilikler hakkında bilgi alışverişini teşvik eden kalıcı bir uluslararası bağlantı oluşturulması

 Detaylı bilgi için projenin web sitesini ziyaret edebilirsiniz. Siteye ulaşmak için tıklayınız.

*IO: Intellectual output: fikri/zihinsel çıktı

 

PROJE SONUÇLARI

1. Fikri çıktımız olan kurs müfredat programını e-kitap olarak indirmek için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz. 

İngilizce

Türkçe

2. Fikri çıktımız olan online kursumuza giriş yapmak için aşağıdaki kare kodu okutunuz ya da linki tıklayarak yönergeleri takip ediniz. 

EddApp Online Kurs

24-05-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.03.2021 - Güncelleme: 24.05.2023 00:36 - Görüntülenme: 858
  Beğen | 0  kişi beğendi