T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / YILDIRIM - Peyami Safa Ortaokulu

FEEL IT - Erasmus+ Ana Eylem 2 Projesi

KA201 – Okul Eğitimi Alanında Stratejik Ortaklık

Proje Süresi: 30 Ay

Proje Adı: Feel It

Proje No: 2020-1-PL01-KA201-082000

 

Ortaklar: 

Collegium Balticum (Polonya)

Inercia Digital (İspanya)

ETIC Algarve (Portekiz)

Agrupamento de Escolas Aljustrel (Portekiz)

IES Juan del Enzina (İspanya)

Peyami Safa Ortaokulu (Türkiye)

National College of Informatics "Matei Basarab" (Romanya)

Proje Süresi: 30 Ay

Proje Adı: Feel It

Proje No: 2020-1-PL01-KA201-082000

 

Ortaklar: 

Collegium Balticum (Polonya)

Inercia Digital (İspanya)

ETIC Algarve (Portekiz)

Agrupamento de Escolas Aljustrel (Portekiz)

IES Juan del Enzina (İspanya)

Peyami Safa Ortaokulu (Türkiye)

National College of Informatics "Matei Basarab" (Romanya)

 

Proje Özeti:

Feel it(Hisset!), Avrupa'nın farklı ülkelerinden 7 ortak tarafından temsil edilen bir projedir. KA201 - Okul eğitimi için Stratejik Ortaklıklar çağrısına yanıt olarak, konsorsiyum aşağıdaki katılımcılardan oluşacaktır:

Portekiz, İspanya, Türkiye ve Romanya'dan 4 ortaokul, Prag'dan 1 eğitim merkezi, Polonya'dan 1 üniversite (koordinatör olarak) ve Portekiz'den 1 eğitim merkezi.

Projenin asıl amacı 12-17 yaş arası öğrencilerin duygusal ve sosyal yeterliliğini, dijital araçlar ve uzaktan öğrenim yaklaşımıyla harmanlanmış bir ortamda geliştirmek ve öğretmen/okul eğitmenlerini yenilikçi ve eğitici içeriklerle, aynı zamanda dijital araçlarla duygusal zekâya bağlı yeteneklerini günlük aktivitelerinde kullanmayı desteklemektir. Böylece onların pedagojik, metodolojik ve yöntemsel bilgi ve yetenekleri geliştirilir ve güncellenir.

Proje kapsamında iki adet fikri çıktı oluşturulacaktır:

Fikri Çıktı 1 (e-öğrenme platformu): Bu çıktının asıl amacı öğrenciler arasında dijital araçlar ve uzaktan öğrenim yöntemini kullanarak duygusal ve sosyal yeterliliklerini geliştirecek bir e-öğrenme kursu oluşturmaktır. E-öğrenme pilot(deneme) aşamasında harmanlanmış öğrenme programı ve ters yüz edilmiş sınıf kavramı çerçevesinde kullanılacaktır. Konsorsiyum pop kültür, yani; film ve diziler, müzik, mizah, medya ve sosyal medya durumları ya da pop kültüre ait ünlülerin hayat hikâyelerine dayalı e-öğrenme kursları düzenleyecektir. Ortaklar, farklı ülkelerden gençlerin yaygın ve hatta aynı doğal çevre, ilgi alanları, aktiviteler, sohbet konuları ve daha birçok popüler kültür eserlerine sahip olduklarından dolayı, popüler kültürü seçtiler. Ortaklar verilen konuya uygun metot ve çalışma araçları seçeceklerdir. Kurs 5 modülden oluşacaktır ki, bunlar:

M1: popüler kültüre ait filmler, şarkılar, kitaplar ve hikâyeleri duygusal içerikte analiz etmek.

M2: Dijital hikaye anlatıcılığı,

M3 çizgi romanlar,

M4 canlandırma(rol yapma);

M5 otomatik sunum ve doğru iletişim teknikleridir.

Her modül benzer bir yapıyı bünyesinde barındıracak olup bunlar; öğretmenlere yönelik sanal sınıf, webinar, video anlatımları, talimat içerikli öğrenci görevleri, kişisel değerlendirme araçları ve öğrencilerin sınıf içindeki işlerini yüz yüze değerlendirme gibi fazlardan oluşan destek talimatlarını içerir. Bu sonuçların temel etkinliği öğrenciler için pilot aşama(deneme aşaması) olacaktır. Konsorsiyum, 6 ortak ülkeden (Portekiz, İspanya, Romanya, Türkiye, Polonya ve Çek) 12-17 yaş arası 25 öğrenciyi (toplam 150 öğrenci) dahil etmeyi planlamaktadır. Her öğrenci, en az 80 saatlik harmanlanmış eğitim programına (30 saatlik e-Öğrenme platformu ve platform dışında teknolojiyi kullanan öğrencilerin 50 saatlik bağımsız çalışması ve sürekli öğretmen / eğitimci yardımı ile) yer alacaktır. Pilot aşaması(deneme aşamasında) öğretmen/okul eğitimcisini angaje etmeyi planlamaktayız.

Fikri Çıktı 2 (Elektronik Kitap): Bu çıktı, karma eğitim programı fikrini kullanarak okuldaki öğrenciler için duygusal ve sosyal yeterlilikler geliştirmek üzere çevrimiçi eğitimin nasıl organize edileceği sorusuna yanıt verecektir. E-kitap, öğretmenlere sanal sınıfları nasıl organize edecekleri için pratik ipuçları ve projenin pilot aşamasına katılan öğretmenlerin video referanslarını içerecektir.

Konsorsiyum, öğretmenleri dijital yeterlilikler alanındaki daha derin desteklemek için Faro ve Prag'da 2 LTTA düzenlemeyi planlıyor (16 öğretmen / okul eğitimcisi katılacak). Aşağıdaki ülkelerde 5 uluslararası proje toplantısı düzenleyeceğiz: Polonya, İspanya, Türkiye, Romanya ve Portekiz. Okul ortakları ülkelerinde usul ötesi proje toplantılarını organize etmekle yükümlüdür. (Collegium Balticum tarafından ev sahipliği yapılacak olan başlangıç çalışması hariç). Okul ortaklarının her biri, diğer ülkelerden okulları ziyaret edebilecek ve ev sahibi ortağın iyi uygulamaları hakkında bilgi edinebilecek. Önemli olan, her okulda ortakların projeye katılan öğrencilerle tanışma fırsatına sahip olmalarıdır ve bu da proje deneyiminin karşılıklı değiş tokuşunda önemli bir etkiye sahip olacaktır.

Yenilikçi eğitim araçlarını öğrenen öğretmenler için bu tip araçlar çok ilgi çekici olarak kabul edilir bu da öğrencilerin daha iyi akademik sonuçlar elde etmesini sağlar ve ayrıca öğretme-öğrenme sürecinin kalitesi artarken, öğrencilerin duygusal zekâlarının, motivasyonlarının ve iletişimlerinin hem öğretmenlere hem de diğer öğrencilere karşı artırma şansı verir. Buna ilave olarak, demokraside bir arada yaşamayı ve kişisel ve sosyal refahın inşasını mümkün kılan kişisel ve sosyal gelişim hayati önem taşımaktadır. Bu bağlamda, duygusal zekânın bir türü olan öğrenmeye devam etme isteğini motive etmek önemlidir. Bu şekilde, projenin etkisi, teknolojiyi, düşük düzeyde sosyal ve duygusal yeterliliklere sahip öğrencileri desteklemek için yenilikçi bir uygulama olarak teşvik etmektir, aynı zamanda okulun eğitimcilerini ve öğretmenlerini, en son yenilikçi dijital araçlar ve uzaktan eğitim platformlarıyla ilgili olarak geliştirmektir. Bu da onlara projenin ötesinde yenilikçi eğitim araçları oluşturmak, yönetmek ve geliştirmek için gereken becerileri sağlamak içindir.

 

Projenin resmi web sitesi için tıklayınız. 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 11.04.2021 - Güncelleme: 23.07.2021 15:41 - Görüntülenme: 679
  Beğen | 1  kişi beğendi