Erasmus+ 2014 - 2020 programı kapsamında 2020 çağrı döneminde İspanya Ulusal Ajansı tarafından kabul edilmiş yenilikçi bir stratejik ortaklık projesidir. Projenin koordinatörülüğünü İspanya'da yer alan bir okul üstlenmiş olup okulumuz projenin 7 ortağından biridir.
Erasmus+ 2014 - 2020 programı kapsamında 2020 çağrı döneminde İspanya Ulusal Ajansı tarafından kabul edilmiş yenilikçi bir stratejik ortaklık projesidir. Projenin koordinatörülüğünü İspanya'da yer alan bir okul üstlenmiş olup okulumuz projenin 7 ortağından biridir.
Ortaklar:
IES Legio VII İspanya
Peyami Safa Ortaokulu Türkiye
N.E.T. (NETWORKING EDUCATION AND TRAINING) ASSOCIAZIONE CULTURALE İtalya
Giz - we can train you, LDA Portekiz
Pasvalio Levens pagrindine mokykla Litvanya
PROJECT VITAE Beata Mintus Polonya
Platon M.E.P.E. Yunanistan
Proje Süresi: 30 Ay
Proje Adı: GameCrit "Gamify Your Thinking!: The Use of Digital Games to Boost Students' Critical Thinking Skills."
Proje No: 2023-1-ES01-KA220-SCH-000165679
Proje Özeti:
GameCRIT, DeCRIT (2020-2023) projesinin mantıksal devamı olarak planlanmıştır. Ana hedefleri şunlardır:
O.1 - ELEŞTİREL DÜŞÜNÜN: 21. toplum için temel bir meta yeterlik olarak genç öğrencilerin ELEŞTİREL DÜŞÜNME becerilerini geliştirin.
O.2 - DİJİTALLEŞTİRME: Dijitalleşmeyi öğretme-öğrenme süreçlerine ve programlarına entegre edin, eğitimcilerin dijital yeterliliğini artırın ve pedagojik yeniliği teşvik edin. Hedef kullanıcılar alt ortaöğretim öğrencileri ve öğretmenler/eğitimcilerdir.
GameCRIT yaşam döngüsü boyunca iki ana faaliyeti gerçekleştirecektir:
1) Oyunlaştırılmış Eleştirel Düşünme Anlatıları için Çerçeve Metodolojisinin Geliştirilmesi.
2) Eleştirel Düşünme Senaryolarına Yönelik Dijital Oyunlar Oluşturmak İçin Bir Web Uygulamasının Geliştirilmesi.
Sonuçların başarısını ve kalitesini sağlamak amacıyla bu faaliyetler farklı alt faaliyetlere, çıktılara, 5 Koordinasyon ve Geliştirme Toplantısına ve 2 Ulusötesi Eğitim Çalıştayına bölünecektir.
GameCRIT hedeflerine iki BETON SONUÇ (somut ürünler) üretilerek ulaşılacaktır:
CR.1 – eleştirel düşünme becerilerini oyunlaştırılmış anlatılara entegre etmeye yönelik bir ÇERÇEVE METODOLOJİSİ (ÇP2).
CR.2 – eleştirel düşünme senaryolarına yönelik dijital oyunlar tasarlamak için herkesin kullanımına açık, geçici bir WEB UYGULAMASI (WP3).
Bu somut sonuçlar aşağıdakilere katkıda bulunacaktır:
- 21. sınıf için öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek
- "dijital araç oluşturma" konusunda öğretmenlerin dijital yeterliliğini arttırmak.